Tämä sivu on tulostettu Merikarvia-seura ry:n internetsivuilta. tiistaina 23.4.2024 klo 14:37

Etusivu > Tarinoita > Lauri Hakosalon juttuja > Aika kaikella ja kaikki ajallaan

Aika kaikella ja kaikki ajallaan

Viestikapula vaihtuu

Merikarvia-seuraa viisi vuotta johtanut Lauri Hakosalo luovuttaa korkeaan ikäänsä vedoten vetovastuun mieluusti Juhani Kotirannalle. Juhani on oiva uusi puheenjohtaja, jolla on moniarvoista kokemusta johtaa Merikarvia-seuraa, hän on hyvä esiintyjä ja tuntee laaja-alaisesti koko pitäjämme, kun hän on asunut ja vaikuttanut koko ikänsä täällä.

Juhani saa tuekseen Merikarvia-seuran hallituksen ja myös 10 jäsenisen varajäsenryhmän yksimielisen tahdon. Viime vuosina tämä 20 jäseninen joukko on ollut vahvana tukena tekemässä hyvällä ja aikaansaavalla tavalla seuramme kaikkea toimintaa.

Merikarvia-seura jatkaa edelleen monipuolista toimintaansa. Taloudellisesti merkittävä Merikarvian Joulu ilmestyy seuraavinakin vuosina hyvässä yhteistyössä LC Merikarvian kanssa satasivuisena upeana aviisina paikkakunnan ilmoittajien tukemana ja Merikarvian entisyyttä ja nykyisyyttä lukijoilleen kertomana lehtenä. Tulevina vuosina seuramme toteuttaa kotiseutukirjasarjan, jossa kerromme ja valotamme pitäjämme saavutuksista tietokirjana. Ensimmäistä osaa varten seura on jo nimennyt työryhmän toteuttamaan hankkeen.

Merikarvia-seura jatkaa kotiseutuiltojen pitämistä, samoin Tiedäks Sä-kotiseutupelin kautta teemme kuntalaisille ja matkailijoille kuntaamme tutummaksi.

Merikarvia-seuralle tärkeää on Krookan alueen edelleen kehittäminen, Ouran karun kauniin saariston ja Merikarvian joen eli matkailun kaikinpuolinen edistäminen. Ensi vuoden aikana vihimme maankohoamismuistomerkin virallisesti käyttöönsä pienimuotoisella kaikille avoimella tapahtumana.

Olisin toivonut, että olisin voinut saada pitäjämme nuorison paremmin sisäistämään kotiseututyön tärkeyden. Sen hoitamisen jätän uuden puheenjohtajan Juhani Kotirannan arvokkaimmaksi tehtäväksi, kun luovutan 1.1.2020 viestikapulan hänelle…

Hyvää Joulua ja menestyksekästä Uutta vuotta 2020

Virpolassa