Tämä sivu on tulostettu Merikarvia-seura ry:n internetsivuilta. perjantaina 29.3.2024 klo 16:01

Etusivu > Tarinoita > Lauri Hakosalon juttuja > Merikarvia-seuran syysterveiset

Merikarvia-seuran syysterveiset

Upea kirjailijavierailu pidettiin 10.9.2019 kunnanvirastolla. Vierailu sai hyvän vastaanoton, sillä paikalla oli runsaasti kiinnostunutta yleisöä. Myös lehdistö Merikarvia-lehti ja Satakunnan Kansa laativat kirjallisuustapatumasta hienot jutut sivuillaan. Samoin Merikarvia-seuran sivuilta löytyy jo jotain tästä tapahtumasta ja lisää sinne laitetaan, kun aika siihen talkootyönä löydetään.
Ruotsinkielinen kirjailija Stellan Wallenström on laatinut Merikarvian ruotsinkielisestä ajanjaksosta upean 712 sivuisen ruotsinkielisen ”mammuttiteoksen”. Siitä Merikarvia-seura voi ammentaa uutta tietoa toimintaansa ja Merikarvian entisyyden tutkintaansa.
Puheenjohtaja käväisi Nampa-mökillään Nanguvuonossa Inarinjärven rannalla siikaa ja harjusta syömässä ja keräämässä voimia syksyn toimintaan. Merikarvia-seuran loppuvuoteen kuuluu seuraavia asioita:
Seuran kotiseutukirjan valmistamisvaiheessa ollaan siinä tilanteessa, että syksun ensimmäisessä asiaa koskevassa neuvonpidossa maisteri Juhani Mellanoura ottaa kirjan vetovastuun kaikkien muiden jäsenten avustamana saadaksemme kotiseututeoksen I osan valmiiksi lähivuosina.
Seuran jokavuotinen hanketyöryhmä Merikarvian Joulu 2019 on alkanut koota julkaisua valmiiksi myyntiin 1.11.2019. Tätä tehdään yhteistyönä LC Merikarvian ja Merikarvia-seuran kanssa.
Loppuvuoden aikana toteutetaan jo perinteeksi muodostuneet Tiedäks sä tietovisat Jari Stenroosin ja Asko Virran johtamissa kotiseutuilloissa, joista tiedotetaan erikseen Merikarvia-lehdessä ja näillä verkkosivuilla.
Eka kisa pidetään ke. 9.10.2019.
Joulukuussa pidetään Tiedäks sä joukkuetietoviisaan valinta.
Varsinainen kotiseutuilta pidetään keskiviikkona 16.10.2019 kunnanvaltuustosalissa alkaen kello 18.00. Illan aiheena ovat sota-ajan kirjeet ja kortit. Leena-Sisko Vanhatalo esittelee isänsä sota-ajan
rintamamieskirjeet. Näitä kirjeitä on satoja ja niistä kuulemme alustajan näkemyksiä ja muistoja. Kaikki mukaan tulevat voivat tuoda omia rintamakirjeitä esiteltäviksi. Vuorovälitteinen puheilta palauttaa
mielimme sodan ajan syvälliset tunnot nykyajan merikarvialaiselle kuulijajoukolle.
Merikarvia-seuran syyskokous pidetään ma. 25.11.2019 kello 18.00, jossa valitaan seurallemme uusi puheenjohtaja, kun nykyisen puheenjohtaja Lauri Hakosalon viisivuotiskausi päättyy. Hakosalo ei enää jatka korkeaan ikäänsä ja terveyteensä vedoten. Hän keskittyy omiin Merikarvian entisyyttä koskeviin tutkimuksiinsa ja niistä kertomiseen verkkosivuillamme. Syyskokous pidetään perinteisen joulupuuron
nauttimisen yhteydessä marraskuussa.

Syysterveisin Virpolasta