Seura
Merikarvia-seuran 30-vuotis juhla
Myytäviä tuotteita

Merikarvia-viikolla vuonna 2012

Kyläkierroksella vuonna 2012 Lauttijärvellä. Entinen koulu, joka toimii kylätalona. Yleisöä oli n. 70 henkilöä.
Vasemmalla:
Vuonna 2012 Kotiseutujuhlan juhlapuhujana oli Varsinais-Suomen TE-toimiston johtaja Kimmo Puolitaival. Kunta ja kotiseutu muuttuvassa maailmassa.
Oikealla:
Merikarvia-seura nimitti vuoden 2012 Huvitusherraksi Antti Eskon. Hän on kolmannen polven puuastiantekijä, joka muutti Raumalle satama-alalle vuonna 1961 puuastia-alan hiipuessa. Hän säilytti kuitenkin sisaruksineen alan koneet ja kaluston, jotka he antoivat vuonna 2008 Pyttymuseoon. Antti Eskon asiantuntemuksella koneet saatiin sijoitettua museoon todenmukaisesti, ja hänen tietonsa ja käytännön taitonsa olivat tärkeässä osassa museota perustettaessa. Kuvassa hän kertoo pytynteosta juhlayleisölle.
Päivitetty 4.6.2022 - Tulostettava versio -