Valokuvia
Tämän sivun yläkuvassa poseeravat uimamaisterit
Merikarvialaisia tulitikkuetikettejä ja ex libriksiä...
Yhdistyksen kuvat
Valokuvia > Tämän sivun yläkuvassa poseeravat uimamaisterit
« Edellinen | Seuraava »

Tämän sivun yläkuvassa poseeravat uimamaisterit

Merikarvian uimamaisterit
Krookan uimamaisterit ovat kuvassa, joka on otettu kesällä 1934 kunnan laiturin katoksessa.
Vasemmalla ylhäällä maisteri, maantieteen ja luonnonhistorian opettaja ja Merikarvian yhteiskoulun, MYK, rehtori Väinö Lunnasvaara, sitten tunnistamaton henkilö, Kansan kaupan johtaja Martti Levander, joka oli tunnettu maaottelutason uimari, uimakoululaiset; Heikki Näsi, Matti Koskenkorva, Pentti Väre, Eelis Lähde, Risto Rantala, Heikki Salo, Viljami Kaipainen, Oiva Pelli, Eero Aalto, Jaakko Kalliomäki ja Antti Näsi, kaikki sittemmin merkittäviä merikarvialaisia vaikuttajia.
Alarivissä vasemmalta opettaja Esteri Viikilä, kansallispuvussa on Kokemäeltä kotoisin oleva Helena Laine, kunnan kerhoneuvoja ja uimakoulun johtaja. Tytöt vasemmalta: Annikki Hakasalo, Terttu Poijärvi, Tellervo Hirvonen, Tuulikki Hirvonen, Maija Auristo, Aino Lyyli Kyläkoski, tunnistamaton, Sirkka Koskivuo, Liisa Rantala ja Aili Kalliomäki.
Kun kuva oli otettu, hyppäsi koko joukko mereen ja vuoronperään sitten uitiin promovoitaviksi.
Uimakandidaatit saivat päähänsä hopeapajuseppeleen ja uimamaisterit tammenlehvä-seppeleet, jotka Laine oli tuonut mukanaan Kokemäeltä, kun tammi ei vielä silloin täällä kasvanut.
Kuvan henkilöt tunnisti kyselyn perusteella 2010 Antti J. Näsi, Simo Rantala ja Ensio Väre.

Päivitetty 18.5.2017 - Tulostettava versio -